Pastaruoju metu vis dažniau jaučiamas masinis tautos susierzinimas dėl
neva netinkamo, ir jų manymų žlugdančio sportą įstatymo. Žmonės,
paveikti bandos poveikio, bando rengti peticijas: Mes prieš
Lietuvos sporto žlugdymą! ,
tačiau iš tikrųjų reikia kritikuoti ne įstatymą o tuos kurie šio
įstatymo negali tinkamai interpretuot ir įsigilinti, pamatyt tai ką
reikėtų. Ne seimas kaltas, o TV3, kurio vyr. prodiuseris Jurgis
Jefremovas, nežinia kodėl taip klaidina tautą. Kodėl? Cituoju įstatymo 29 straipsnio 2 dalies 3 punkto pakeitimą:
1 straipsnis. 29 straipsnio 2 dalies 3 punkto pakeitimas 1. Pakeisti 29 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: “3) Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančių transliuotojų ir
retransliuotojų transliuojamose programose nuo 6 valandos iki 23
valandos (išskyrus natūralios fermentacijos alkoholinių gėrimų, kurių
tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų, reklamą);”.
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja nuo 2008 m. sausio 1 d Įstatimo
originalas
Todėl nereikia pultį paniką. Tie kas nemąsto savarankiškai, lai rengia tokio tipo peticijas:
Mes prieš Lietuvos sporto žlugdymą! , O tie kas linkę vadovautis savo protu, ir rengti kitokią peticią :
Mes Mes
nesame jūsų valdoma minia ,
Nereikia pasikliauti tais žmonėmis, kurie ne tik patys klysta, tačiau
tuo pat klaidina ir kitus. Kurie remiasi tik tuo įstatymu kuris galioja
(ir nepaiso pataisų kurie įsigalios nuo 2008m. Sausio 1d, ir leis
transliuoti mūsų mylimą krepšinį-
Lietyuvos
Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 29 straipsnio pakeitimo
įstatymas):
Įstatymo, kuris galioja ir kuris klaidina visuomenę,
ištrauka: (Jo
originalas )
29 straipsnis. Alkoholio reklamos ribojimas 1. Lietuvos Respublikoje draudžiama visų formų alkoholio reklama: 1) skirta vaikams ir paaugliams iki 18 metų; 2) kurioje dalyvauja asmenys iki 18 metų; 3) kurioje dalyvauja sportininkai, gydytojai, politikai, meno ir mokslo
įžymybės, kiti garsūs visuomenės veikėjai, naudojamas jų asmuo, vardas,
atvaizdas ir pan.; 4) siejanti alkoholio vartojimą su fizinės būklės pagerėjimu; 5) siejanti alkoholio vartojimą su vairavimu; 6) siejanti alkoholio vartojimą su psichinės veiklos pagerėjimu, asmeninių problemų sprendimu; 7) siejanti alkoholio vartojimą su stimuliuojančiomis, raminančiomis ir kitomis gydomosiomis savybėmis; 8) siejanti alkoholio vartojimą su socialine sėkme, padidintu seksualiniu aktyvumu; 9) palankiai vaizduojanti nesaikingą alkoholinių gėrimų vartojimą ar
neigiamai atsiliepianti apie abstinenciją ir saikingumą; 10) pateikianti didesnę tūrinę etilo alkoholio koncentraciją kaip alkoholinių gėrimų privalumą; 11) pateikianti neteisingą ir (ar) klaidinančią informaciją apie alkoholinius gėrimus.
2. Alkoholio reklama draudžiama: 1) laikraščių ir jų savarankiškų priedų, žurnalų bei knygų išorinėse viršelių pusėse; 2) vaikams ir paaugliams skirtuose laikraščiuose, žurnaluose, knygose, televizijos ir radijo programose;
2 dalies 3 punkto redakcija iki 2008 m. sausio 1 d.: 3) Lietuvos Respublikoje įregistruotų radijo ir televizijos stočių,
kabelinio radijo ir kabelinės televizijos stočių transliuojamose ir
retransliuojamose programose (išskyrus tiesiogiai ir ištisai iš
užsienio retransliuojamas laidas) nuo 15 valandos iki 22 valandos 30
minučių, o šeštadieniais, sekmadieniais ir moksleivių atostogų dienomis
– nuo 8 valandos iki 22 valandos 30 minučių (išskyrus alkoholinių
gėrimų, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 22
procentų, reklamą);
2 dalies 3 punkto redakcija nuo 2008 m. sausio 1 d.: 3) Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančių transliuotojų ir
retransliuotojų transliuojamose programose nuo 6 valandos iki 23
valandos; 4) koncertų, cirko, diskotekų, jaunimo sporto ir laisvalaikio renginių,
kitų masinių renginių, teatro spektaklių, kino ir videofilmų
demonstravimo vietose, išskyrus šių renginių vietose esančias prekybos
vietas. Masiniuose renginiuose (išskyrus vaikams ir paaugliams iki 18
metų skirtus renginius) taip pat gali būti pateikiamas renginį
remiančios ir alkoholinius gėrimus, kuriais leidžiama prekiauti
masiniuose renginiuose, gaminančios arba jais prekiaujančios įmonės
pavadinimas ir (ar) prekės ženklas, pagal turinį ir formą
neprieštaraujantys teisės aktų reikalavimams; 5) švietimo, mokslo ir ugdymo įstaigose; 6) visose sveikatos priežiūros įstaigose; 7) visuomeninio transporto priemonių viduje ir išorėje; 8) degalinėse ir jų teritorijose, išskyrus jose esančias alkoholinių gėrimų prekybos vietas; 9) ant atvirlaiškių, vokų ir pašto ženklų. 3. Loterijose, žaidimuose, konkursuose draudžiama teikti alkoholinius
gėrimus kaip prizus arba kartu su jais.
4 ir 5 dalių redakcija iki 2007 m. rugpjūčio 1 d.: 4. Lietuvos Respublikoje draudžiama išorinė alkoholio reklama, išskyrus
alaus bei natūralios fermentacijos vyno ir sidro išorinę reklamą.
5. Alaus bei natūralios fermentacijos vyno ir sidro išorinėje reklamoje
(išskyrus tuos atvejus, kai išorinėje reklamoje pateikiami tik
alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių
pavadinimai ir (ar) jų prekių ženklai) turi būti įspėjamasis tekstas
apie žalingą alkoholio poveikį sveikatai. Šio teksto formą, turinį ir
jo vietą reklamoje nustato Sveikatos apsaugos ministerija.
4 ir 5 dalių redakcija nuo 2007 m. rugpjūčio 1 d.: 4. Lietuvos Respublikoje draudžiama išorinė alkoholio reklama, išskyrus
alaus, alaus mišinių su nealkoholiniais gėrimais bei natūralios
fermentacijos vyno ir sidro išorinę reklamą. 5. Alaus, alaus mišinių su nealkoholiniais gėrimais bei natūralios
fermentacijos vyno ir sidro išorinėje reklamoje (išskyrus tuos atvejus,
kai išorinėje reklamoje pateikiami tik alkoholinius gėrimus gaminančių
arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimai ir (ar) jų prekių ženklai)
turi būti įspėjamasis tekstas apie žalingą alkoholio poveikį sveikatai.
Šio teksto formą, turinį ir jo vietą reklamoje nustato Sveikatos
apsaugos ministerija. 6. Reklama nelaikoma informacija apie alkoholinius gėrimus
informaciniuose pranešimuose, kurie skirti tik alkoholio verslo
specialistams, taip pat alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais
prekiaujančių įmonių registruoti pavadinimai (jei alkoholinių gėrimų
gamintojo pavadinimas yra sudedamoji šių įmonių registruoto pavadinimo
dalis) bei prekių ženklai, kai šie pavadinimai ir prekių ženklai
pateikiami iškabose ant šių įmonių buveinės ar padalinio pastato bei
įmonių valdomo transporto. 7. Kaip laikomasi šio straipsnio reikalavimų, kontroliuoja Tarnyba
(išskyrus pažeidimus visuomenės informavimo priemonėse), savivaldybių
institucijos (išorinės reklamos draudimo pažeidimus) bei Nacionalinė
vartotojų teisių apsaugos taryba (pažeidimus visuomenės informavimo
priemonėse).
|